Kerstmarkt Axel
Kerstmarkt Axel
Traditioneel organiseert Ondernemersorganisatie Axclusief op de tweede donderdag van december de Kerstmarkt in Axel en dan is Axel weer even kersthoofdstad van Zeeland.
Vanaf nu kunt u een plaats of kraam (deze in inclusief plaats) Voor aankleding en verlichting in de kraam incl. een haspel van +/- 30 meter dient u zelf te zorgen.
De leden van ondernemersorganisatie Axclusief kunnen gratis één kraam of plaats van 4 meter reserveren. Ideële stichtingen/verenigingen/groepen kunnen een kraam tegen kostprijs van het kraam aanvragen. Bij inschrijving dient aan te geven dat u in aanmerking wilt komen voor kraam/plaats tegen gereduceerd tarief. Wij hanteren een erkenning volgens ANBI als richtlijn voor het verstrekken van een gratis kraam
Op circa 10 plaatsen in het centrum zullen wij zorgen voor elektra aansluitpunten. Optioneel is er krachtstroom beschikbaar voor uw kraam, geef dit duidelijk aan bij uw inschrijving. Ook is het mogelijk om in overleg met bedrijven of inwoners gebruik te maken van stopcontacten voor levering van elektra. Op het evenemententerrein is tevens sfeerverlichting aanwezig.
Voorkeursplaatsen zijn niet te reserveren, maar wij zullen zoveel mogelijk rekening houden met de plaats die u in het afgelopen jaar bezet heeft. Uw voorkeur kunt u wel via het inschrijfformulier aangeven.
Na inschrijving ontvangt u van ons een bevestiging per mail en een factuur.
Indien u zwak alcoholische dranken wilt verkopen en/of verstrekken, dient u hier voor een extra ontheffing voor aan te vragen. Dit kan via de organisatie, wij vragen dan van u een kopie legitimatiebewijs, uw huidige woonadres en een kopie van uw verklaring Sociale Hygiëne. Bij beperking van alleen Glühwein te schenken is een IVA verklaring voldoende.
Wij nemen uw privacy serieus. De gegevens die u ons verstrekt zullen uitsluitend voor gebruik binnen Axclusief gebruikt worden. In beginsel is dit alleen voor de Kerstmarkt en de communicatie hier van. Uw gegevens worden niet verstrekt aan derden of gebruikt voor andere marketingdoeleinden.
Op verzoek zullen uw gegevens uit ons systeem verwijderd worden.
Uw inschrijving is definitief en bindend na aanmelding via onze site en het voldoen van uw factuur.
Bij afmelding, no-show of indien u anderzijds geen gebruik maakt van uw kraam, kunnen wij helaas geen restitutie verlenen.
Ho Ho Ho,
Werkgroep Kerstmarkt Axel
Chris De Caesemaeker Ronald Dekker Barbara de Pillecyn Linda van Meurs
Veel gestelde vragen
Ik wil graag op een bepaalde plek staan, kan dat ?
In principe proberen wij hier zo veel als mogelijk rekening mee te houden.
Als u bakt en/of braadt in uw kraam hebben wij andere regels waar wij aan moeten houden.
Ook door andere indelingsregels kan het zijn dat uw gewenste plek niet beschikbaar of haalbaar is. Wij zullen zo veel als mogelijk een passend alternatief bieden.Wanneer krijg ik de indeling van de kerstmarkt ?
Uiterlijk de dinsdag (6 december 2021) voor de kerstmarkt krijgen alle deelnemers de indeling via de mail.
In verband met de vergunningen en eindcontrole van de veiligheidsregio is het helaas
niet mogelijk de indeling eerder te communiceren.Ik wil graag een vuurkorf neer zetten, mag dat ?
Helaas is dat niet toe gestaan. Ondanks dat wij het ook een grote verhoging van de sfeer vinden,
is het om veiligheidsredenen niet toegestaan om (open) vuur te hebben in of bij een kraam.Kan ik ergens stroom gebruiken ?
Op verschillende plekken in het centrum zijn extra stroomkasten. Hier kunt u op inprikken.
Ook kunt u in overleg met bewoners en winkeliers vaak ergens stroom gebruiken.
Houd er rekening mee dat u zelf voldoende verlengsnoeren mee neemt.Ik heb krachtstroom nodig, kan dat ?
Nee en Ja; Alle kramen hebben beschikking over een normale 220V aansluiting.
Indien u meer stroom nodig heeft, of een 3-fase aansluiting, neem dan contact op met
de organisatie. In principe is er krachtstroom beschikbaar, maar het kan zijn dat wij u
hier voor een extra toeslag voor moeten aanrekenen.Is er verlichting in mijn kraam ?
Nee, uw kraam wordt zonder opties en accessoires geplaatst.
Verlichting en aankleding dient u zelf zorg voor te dragen.Wanneer mag ik beginnen met mijn kraam inrichten ?
Vanaf 12:00 mag u het evenemententerrein op om uw kraam in te richten. Wij verzoeken u,
uw auto uit te ruimen, uw spullen in uw kraam te zetten, uw auto te parkeren buiten het evenemententerrein en dan pas uw kraam in te gaan richten.Waar kan ik parkeren ? Afhankelijk van waar wij definitief de kerstmarkt zullen organiseren;
Er is 1 grote parkeerplaatsen op minder dan 5 minuten lopen van de kerstmarkt.
Dit is het Kennedyplein, hier is voldoende ruimte om uw auto te parkeren.
LET OP!, de parkeerterreinen in het centrum, Achter de Aldi (Tuinstraat) en bij de Albert Heijn (Szydlowskiplein) zijn blauwe zones, hier mag u maximaal 2 uur staan.Ik wil graag alcohol schenken, mag dat ?
Om zwak alcoholische drank (<15% alcohol) te mogen verstrekken dient u in het bezit te zijn van een SVH verklaring Sociale Hygiëne. U kunt via de organisatie een ontheffing hier voor aanvragen. Indien u zich beperkt tot alleen glühwein, is een IVA verklaring voldoende.
Ik wil een druppelkot neer zetten, mag dat ?
Dit staat ook al jaren hoog op ons verlanglijstje, echter is dit niet toegestaan. De APV staat niet toe dat er andere alcoholhoudende drank verstrekt wordt, anders dan zwak alcoholisch (<15% alcohol)
Wat zijn de regels voor een bak- of braadkraam ?
Deze regels zijn opgesteld door de veiligheidsregio Zeeland.
De volledige regeltekst is hier te downloadenStel ik ben ziek of kan om een andere goede reden niet komen, krijg ik dan mijn geld terug?
Nee, wij moeten als organisatie van tevoren onze materialen zoals kramen, verlichting, afvalcontainers etc. huren. Restitutie is om deze reden niet mogelijk.
Wat kost een kraam of plaats op de kerstmarkt ?
Wij hanteren de volgende tarieven voor de Kramen, Plaatsen en Tenten:
Marktkraam incl dakzeil 4mtr incl plaats.
Regulier tarief € 45,00 Leden Axclusief 1 Kraam gratis, meerdere tegen regulier tarief Ideële stichtingen € 25,00 (ANBI erkenning benodigd) Grondplaats 4 x 2,5 mtr (Afwijkende afmeting in overleg)
Regulier tarief € 37,50 Leden Axclusief Gratis Ideële stichtingen Gratis Kraam of plaats voor de verkoop van Eten/Drinken
1 stuk € 100,00 2 stuks € 150,00 3 stuks € 175,00 Welke coronamaatregelen worden er getroffen ?
Wij conformeren ons aan de landelijk geldende regelgeving.
Hoe laat begint de kerstmarkt ? En tot hoe laat duurt hij ?
Deze begint om 17:00 en duurt tot 22:00.
De eindtijd van de feesttent is afhankelijk van de op dat moment geldende
regels voor cafés en horeca. Echter uiterlijk tot 1:00Wanneer kan ik mij inschrijven ?
De inschrijving loopt van 1 oktober 2022 tot 30 November 2022.
Wij hanteren een minimum aantal inschrijvingen om het evenement te kunnen
organiseren.
Via de site van Axel.nl kunt u online aanmelden voor de kerstmarkt.Wanneer wordt de kerstmarkt gehouden ?
De Kerstmarkt in Axel is traditioneel op de tweede donderdag van December.
Onder voorbehoud van alle wetgeving omtrent de coronamaatregelen organiseren wij dit jaar op 8 december 2022.Waar wordt de kerstmarkt gehouden ?
De kerstmarkt wordt georganiseerd in het centrum van Axel.
Afhankelijk van de inschrijvingen wordt het evenemententerrein bepaald.